Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Så blev Bajamaja nummer ett på nummer två

Bajamaja AB i Tomelilla är företaget vars namn har blivit synonymt med sin produkt. Utan de portabla toaletterna skulle Sommarsverige inte fungera.
– Folk är som tokiga i Bajamaja. För festivaldeltagarna har vi blivit kult, säger Göran Mårtensson, chaufför på depån i Tomelilla.

Jörgen Olsson, platschef på Bajamaja AB i Tomelilla. ”När folk vandaliserar – klottrar eller välter bajamajorna – är det vi som får rycka ut och resa dem upp igen och tvätta av dem. Men det var vanligare förr, nu är folk snällare”, säger han.Bild: Lars Brundin
Alla som varit på en marknad, en festival eller ett idrottsevenemang har suttit i en. Den fyller ett grundläggande behov.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen