Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Gladare toner på krisdrabbade Entré

För några år sedan flydde hyresgästerna, besökarna svek och butikerna fick klappa igen. Men nu går gladare toner på köpcentret Entré där man inom kort räknar med full beläggning.

Upplevelsecentret som invigdes på Entré i mars har kostat 50 miljoner kronor. "Det är klart att det är nervöst", säger Roger Andersson, vd på Entré-tainment.Bild: Patrik Renmark
Köpcentret Entré blev en mardrömsinvestering för det tyska fastighetsbolaget Commerz Real och när Emporia öppnade 2012 blev fiaskot ett faktum. Kunderna svek och affärerna flydde köpcentret.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen