Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Läsartext: Ska jag betala en gång till för klippkortet?

Lennart Johansson är allt annat än nöjd med hur badhuset hanterade hans klippkort.Bild: Henrik Rosenqvist
Som årligen återkommande sommarturist tyckte jag det var lämpligt med ett klippkort till kallbadhuset på Sibbarp. Har år efter år besökt detta fina ställe.
Så icke mer. Då jag räckte fram mitt klippkort upplystes jag av en dam i personalen att mitt klippkort inte kunde användas längre. Att klippa ytterligare en gång till var helt omöjligt trots att kortet hade åtta ytterligare betalda klipp. Klippkortet skulle överföras på ett plastkort och jag skulle erlägga hundra kronor i depositionsavgift för detta plastkort.
Väl dyrt tycker jag, som redan har betalt för mitt klippkort och faktiskt ingått ett avtal utan tidsbegränsning bara för något år sedan. Känner mig lurad och utnyttjad. Har dessutom aldrig betalt extra för ett plastkort någonsin eller till någon. Man kan ju undra hur entreprenören av badet tänker när man på det här sättet gör sig en extra hacka på som mig, en fattig pensionär. Vill man inte ha kunder mer?
Och vad tänker Malmö stad som tillåter sin entreprenör att bära sig åt så mot mångåriga och återkommande turister?

Lennart Johansson

Stockholm
Gå till toppen