Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Vill du veta mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies - läs mer här.

Daniel Rydén: Konsten att luras med opinionsmätningen – så blev tretton malmöbor en vegetarisk trend

En femtedel av malmöborna kan tänka sig att helt sluta äta kött för klimatets skull, hävdar livsmedelsföretaget Oatly. Det låter som mer än sjuttiotusen blivande vegetarianer i Malmö. Men låt dig inte luras. I undersökningen svarade bara tretton personer ja på frågan.

Tretton malmöbor blev en vegetarisk trend när Oatly satte tänderna i Sifos siffror.Bild: Patrick Persson
Oatly tillverkar havrebaserade livsmedel, helt fria från mjölk. Det är därför med stolthet företaget presenterar en undersökning där sjutton procent av malmöborna ”är beredda att sluta konsumera mejeriprodukter av klimatskäl”.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen