Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Ikea börjar få fart på e-handeln

Medan försäljningen i befintliga varuhus står och stampar ökar Ikeas näthandel med över 40 procent för andra året i rad. Det bidrog till en total tillväxt på drygt sex procent under förra året – och för första gången har försäljningen passerat milstolpen 40 miljarder euro.

Ikeas globala försäljning passerade för första gången 40 miljarder euro - motsvarande över 440 miljarder kronor - under räkenskapsåret 2018/19, som slutade i augusti.Bild: Emil Langvad
När Ikea rapporterar sina ekonomiska resultat gäller det att kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt – eftersom alla siffror kommer i dubbel upplaga.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen