Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läsartext: Vi kommer att avskriva kontrollavgiften

Bild: Johan Lorentzon
Svar till Annelie Turesson, Sydsvenskan 23 oktober.
Först och främst vill jag tacka för att du delar med dig av det du upplevde när du reste med oss. Låt mig även säga att jag förstår din irritation.
Varje dag gör våra bussar och tåg omkring 14 000 resor. I de allra flesta fall går resan bra, men ibland blir det fel. I detta fall var det dock inte något fel med själva appen.
Det som du och din man drabbades av beror på att en av er haft sitt nummer registrerat i en telefon när biljetten lånades ut, sedan har ni registrerat er i en annan telefon. I det fallet följer inte biljetten med. Detta är en säkerhetsfunktion som finns för att förhindra missbruk av tjänsten.
Däremot är det uppenbart att du verkligen försökt att få rätt på detta och inte lyckats trots att du vänt dig till kundtjänst och pratat med föraren innan du gick på. Därför kommer vi att avskriva kontrollavgiften. Det har trots allt funnits en biljett även om den fanns i en annan telefon.
Jag är givetvis ledsen att du upplevt problem med vår app i samband med din resa och önskar dig välkommen ombord igen.
Camilla Bunke Försäljningschef, Skånetrafiken
Gå till toppen