Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läsartext: Varför jaga en dement 97-åring som inte ens kan skriva sitt eget namn?

Sonen till 97-åriga E tycker att Sparbanken Skåne borde vara bättre på att välja vem man riktar sina frågor till.Bild: Ingemar D Kristiansen
Detta är en insändare. Åsikterna är skribentens egna.
Från Sparbanken Skåne fick min mor E för ett tag sedan ett kuvert med en ganska ansenlig mängd frågor om vilka insättningar/betalningar som görs på hennes konto, om behållning, om medborgarskap och liknande samt en begäran om att svar skulle lämnas med kopia av id-handling vidimerad av två personer. Brevet inleddes med att man vill lära känna sina kunder bättre. Allt i syfte att underlätta bankens arbete mot penningtvätt.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen