Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Förbud mot spelreklam inte uteslutet

Investeringar i spelreklam i Sverige har minskat kraftigt sedan omregleringen av spelmarknaden trädde i kraft vid årsskiftet, enligt ny statistik. En framgång, enligt den ansvarige ministern Ardalan Shekarabi (S), som dock kräver fortsatt hårda tag mot reklamen, och som inte utesluter ett totalförbud i Sverige.

Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi utesluter inte ett förbud mot spelreklam i Sverige.Bild: Fredrik Sandberg/TT
– Vår slutsats är att omregleringen har varit en framgång hittills. Det var många som inte trodde att vi skulle lyckas ta hit de bolag som var verksamma mot den svenska spelmarknaden, men kanaliseringen är mycket hög, säger Shekarabi på en presskonferens, där ny statistik om spelbolagens investeringar i spelreklam presenterades.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen