Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Hövding ändrar sin marknadsföring efter kritik

Kritik riktas nu mot Malmöbaserade Hövding. Företagets marknadsföring ifrågasätts efter att en cyklists airbaghjälm inte löstes ut vid en kollision. ”Världens säkraste hjälm är inte så säker som Hövding lovar”, rapporterar Danmarks Radio.

Vd på Hövding är Fredrik Carling. Han säger att bolaget nu kommer att ändra sin marknadsföring av airbaghjälmen.Bild: Patrick Persson
Svenske Carl Lindahl, boende i Köpenhamn, frontalkrockar med en annan cyklist på en smal cykelstig – cykelairbagen löser inte ut. Han slår i huvudet i asfalten, får en fraktur på skulderbladet men klarar sig lyckligtvis utan allvarligare skador.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen