Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läsartext: Banken behandlar mig som en åldringsrånare när jag vill hjälpa min mor

Anders Alvin skulle hjälpa sin mamma att ordna nya giroblanketter hos Nordea när han stötte på patrull.Bild: Henrik Montgomery/TT
Detta är en insändare. Åsikterna är skribentens egna.
Min mor som är 95 år bor i egen lägenhet men kan inte hantera smartphones eller andra elektroniska saker. När hennes kuvertgiroblanketter tog slut ringde jag till Nordea för att be dem skicka nya. Anledningen till att jag, hennes son, ringde var i förstahand att Nordeas automatiska telefonsvarstjänst är omöjlig att forcera för en 95-åring med svag hörsel. Man hamnar i en ändlös slinga av uppmaningar att om och om igen knappa in sitt personnummer samt en kod som man inte vet var man ska hitta.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen