Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Oväntad tv-reklam gav rivstart åt Båstadsföretag

Som sjukgymnast såg Cajsa Krikström behovet av fotvänliga produkter. Som entreprenör ville hon skapa något eget. Med affärsplanen som ledstjärna växer e-handeln Minfot – med exporttankar och en ny logistiklösning.

Minfot växer och passerar i år 80 miljoner kronor i omsättning. ”Tillväxten har aldrig varit jobbig att hantera, alla här vet att det är högt tempo. Den stora frågan är lagret. Hur ska vi göra för att kunna ligga i framkant de kommande åren?” säger Cajsa Krikström, företagets grundare. I bakgrunden maken och delägaren Ola Krikström.Bild: Björn Solfors
En trappa ned från kontoret är det som att kliva in på landets mest välsorterade skoavdelning. Kartonger med fotriktiga skor fyller hyllorna från golv till tak. I ett annat rum hämtas ett paket stödstrumpor och ännu en kundbeställnings plockas ihop och levereras.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen