Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

”Jag trodde Vogue skulle stämma mig”

Vogue, Dior, Louis Vuitton och Coca-Cola. Fotokonstnären Hassan Hajjaj sätter västerländska varumärken i en marockansk kontext i utställningen ”Vogue: The arab issue”. – Jag trodde att Vogue skulle stämma mig för namnet, men de frågade om jag ville göra ett omslag med Billie Eilish, säger han.

Hassan Hajjaj blandar västerländska varumärken och marockansk kultur i "Vogue: The arab issue", som visas på Fotografiska i Stockholm.Bild: Stina Stjernkvist/TT
Hassan Hajjaj är stolt över sitt marockanska arv. Trots att han har levt i London större delen av sitt liv är hans konstnärliga uttryck starkt förankrat i landet han bodde i till tolv års ålder.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen