Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Hälsa & Motion

Sov dig till starka muskler

Ett träningspass bör följas av vila för att det ska ge bästa resultat. Sömnen är den stund då kroppen och musklerna både återhämtar sig och bygger upp ny styrka.

– Vi går lyckligtvis till ”verkstaden” varje natt för att reparera oss, säger sömnforskaren Christian Benedict.

Under sömnen repareras kroppen och bygger muskler.

Bild: LMproduction

Annons

Det är inget nytt att fysisk aktivitet, som exempelvis styrke- och löpträning, bidrar till ett hälsosammare liv. Vi blir motståndskraftigare, smärttåligare och mentalt och fysiskt starkare. Men varje ansträngande träningspass utmanar också kroppen, musklerna belastas, och vi blir trötta.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy