Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Riskakan storsäljare i kristider för Malmöföretag

Ris- och majskakor har ofta varit räddningen för den hungrige som snabbt vill hitta något att tugga på.
Suget har inte minskat efter coronavirusets utbrott.
Malmöbaserade företaget Midsona har fått ett stort uppsving för varorna som är lämpade för skafferiet.

Malmöföretaget Midsona ökat sin försäljning med 40 procent under de två första veckorna av mars.Bild: Henrik Montgomery/TT
– Försäljningen har varit cirka 40 procent högre de två första veckorna i mars jämfört med motsvarande period föregående år, säger Peter Åsberg, vd och koncernchef.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen