Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Empati driver designern som vill göra skillnad

Hon har arbetat med att ta fram digitala tjänster för bland annat Skånetrafiken, Ikea och Eon.
Designstrategen Isa Hardemo menar att empati och nyfikenhet är viktiga egenskaper för att skapa god design. Och användare bör involveras mer i designarbetet.

Designstrategen Isa Hardemo gör ofta fältstudier för att försöka förstå användarnas situation, beteendemönster och hur exempelvis en digital tjänst används i verkligheten.Bild: Peter Frennesson
Isa Hardemo började arbeta med design med användbarhet, även kallat interaktionsdesign och UX-design, för tjugo år sedan.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen