Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

App blev räddning i krisen

Den ekologiska snabbmatskedjan Holy Greens har snabbt ställt om sedan coronaepidemin slog till med full kraft mot restaurangbranschen.
– Vi har fått våra kunder att beställa via en app och hämta sina sallader. Det har definitivt räddat oss i den här krisen, säger grundaren David Egonson.

På Holy Greens restaurang i centrala Malmö har lunchen börjat komma igång. Bakom disken står tre personer och plockar ihop sallader på beställning. Kunderna droppar in i strid ström men skillnaden mot den vanliga lunchrushen innan coronaviruset slog till är tydlig.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen