Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Hundratals missnöjda kunder anmäler bilverkstäder varje år

Hundratals bilägare vänder sig varje år till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att de är missnöjda med verkstadsarbeten.
Förra året fick 13 procent av konsumenterna rätt i tvisterna.

Förra året kom det in över 500 anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden från bilägare som var missnöjda med reparation eller service på bilverkstäder.Bild: Nora Lorek/TT
Motorrelaterade frågor är en av de vanligaste anledningarna till att konsumenter vänder sig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, vid tvister. Det gäller både köp av fordon och när man har en tvist med en verkstad om reparation eller service.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen