Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Hövding ökade försäljningen men måste spara i spåren av pandemin

Malmöbolaget Hövding redovisar ökad försäljning och förbättrad lönsamhet för det andra kvartalet. Samtidigt tar bolaget in nya pengar från ägarna och lanserar ett besparingsprogram under hösten för att nå de uppsatta målen.

Hövding och vd Fredrik Carling rapporterar ökad försäljning och förbättrad lönsamhet.
Malmöbaserade Hövding, som tillverkar en airbag-liknande cykelhjälm, rapporterar en omsättning på 33,5 miljoner kronor för årets andra kvartal. Det är en ökning med 19 procent jämfört med motsvarande kvartal ifjor. Antalet sålda hjälmar ökade samtidigt med 11 procent.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen