Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Bonnier News Brand Studio prisade för podd

På torsdagen höll Swedish Content Awards sin årliga prisutdelning, detta år helt i digital form. Bonnier News Brand Studio tog hem kategorin ”Årets podd” med nativeromanen Okänt nummer som gjordes på uppdrag av Mobilia köpcenter.

Deckaren "Okänt nummer" är en roman i nativeform, skriven av författaren Leffe Grimwalker och handlar om ett kidnappningsdrama som utspelar sig till viss del i handelskvarteret Mobilia.
Deckaren distribuerades tillsammans med Sydsvenskan förra året och spelades även in som podd. Och det var just poddversionen av romanen som prisades på Swedish Content Awards, Nordens största branschtävling för content marketing.
– Vår tanke är att Mobilia ska finnas i medvetandet hos Sydsvenskans läsare under hela sommaren, och det finns få saker som är mer svensk sommar än en riktigt bra deckare, sa Pelle Estborn, Brand Manager Podcast på Bonnier News Brand Studio, till Resumé i samband med lanseringen.
Gå till toppen