Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Gabriel Zetterström: ”Fuck the police, men först en quarter pounder cheese?”

Hiphopstjärnan Travis Scott och McDonald's har en affärsidé ihop. Ska vi bara acceptera detta? Eller har vi rätt att ställa högre krav på Oatly, Sigge Eklund och hiphopen än på andra?

Travis Scott-tugget är inte vad det varit.Bild: Jenny Rydqvist Stina Stjernkvist/TT
Det här är en kulturartikel. Analys och värderingar är skribentens egna.
Nu kan du beställa ett Travis Scott-mål på McDonald's. Nej, det är inget skämt utan en realitet i vår bisarra samtid där popkultur obönhörligt smält samman med kapitalet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen