Annons

Annons

Annons

kultur

Gabriel Zetterström
”Fuck the police, men först en quarter pounder cheese?”

Hiphopstjärnan Travis Scott och McDonald's har en affärsidé ihop. Ska vi bara acceptera detta? Eller har vi rätt att ställa högre krav på Oatly, Sigge Eklund och hiphopen än på andra?

Text: 

Det här är en kulturartikel.Analys och värderingar är skribentens egna.

Travis Scott-tugget är inte vad det varit.

Bild: Jenny RydqvistStina Stjernkvist/TT

Annons

Nu kan du beställa ett Travis Scott-mål på McDonald's. Nej, det är inget skämt utan en realitet i vår bisarra samtid där popkultur obönhörligt smält samman med kapitalet.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan