Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Skånetrafiken lägger ner kundcenter i Lund

Allt färre använder sig av Skånetrafikens kundcenter och köper istället biljetter i appen. Därför läggs kundcentren i Lund och Kristianstad ner under nästa år.

Skånetrafikens kundcenter på centralen i Malmö var välbesökt i samband med att Jojo-korten avskaffades 2019. Många hade då frågor om vad som skulle hända med den reskassa man hade på korten.Bild: Peter Frennesson
Skånetrafiken skriver i ett pressmeddelande att 80 procent av deras kunder köper biljetten i appen. Sedan 2018 har företagens kundcenter fått drygt hälften så många besökare. Och försäljningen på kundcenter har minskat ännu mer – med 71 procent sedan 2018.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen