Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Priser höjs — för att rean ska verka större

Black Friday är på ingång och många gör sig redo för att fynda. Men på mängder av varor har priserna höjts närmare 30 procent under hösten — för att prisskillnaden ska verka större på den stora readagen.

Det kommer finnas stora problem med bluffreor udner årets Balck Friday, enligt Nicklas Storåkers, vd på prisjämförelsesajten Pricerunner. Arkivbild.Bild: Karin Wesslén/TT
Jämförelsesajten Pricerunner har under hösten följt prisutvecklingen på omkring 38 000 produkter från de 50 största nätbutikerna på den svenska marknaden. Undersökningen visar att på 13 procent av produkterna har priset ökat med 29 procent mellan den 11 september och 19 november.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen