Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Lomma

Föräldraprotest mot påstådd marknadsföring mot skolbarn

Affischer i skolmatsalen och personalen iförd kryddföretaget Santa Marias tröjor under skollunchen.

Sponsring och reklamjippo?

– Nej, en olycklig miss, säger Lommas kostchef Ann Ellis.

Texmexinspirerad mat stod på menyn när den oavsiktliga reklamkampanjen för Santa Maria genomfördes.

Bild: GormKallestad

Annons

Uppgifterna om påstått sponsrade skolluncher med texmex-tema framförs i ett mejl från en förälder till kommunen.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan
Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy