Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

SAS granskas för sena återbetalningar

Konsumentverket inleder ett tillsynsärende mot SAS för sena återbetalningar av inställda resor. Anmälningarna mot bolaget fortsätter att komma in. Enligt bolaget har man gjort kraftansträngningar och kan numera leva upp till kraven.

SAS har inte lyckats betala tillbaka pengar till kunder för inställda resor i tid. Nu inleder Konsumentombudsmannen (KO) ett tillsynsärende mot bolaget.Bild: Johan Nilsson/TT
Konsumentverket har under coronapandemin tagit emot en stor mängd anmälningar mot flygbolaget SAS på grund av sena återbetalningar till resenärer för inställda resor.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen