Annons

Annons

Ekonomi

SAS granskas för sena återbetalningar

Konsumentverket inleder ett tillsynsärende mot SAS för sena återbetalningar av inställda resor. Anmälningarna mot bolaget fortsätter att komma in. Enligt bolaget har man gjort kraftansträngningar och kan numera leva upp till kraven.

SAS har inte lyckats betala tillbaka pengar till kunder för inställda resor i tid. Nu inleder Konsumentombudsmannen (KO) ett tillsynsärende mot bolaget.

Bild: Johan Nilsson/TT

Annons

Konsumentverket har under coronapandemin tagit emot en stor mängd anmälningar mot flygbolaget SAS på grund av sena återbetalningar till resenärer för inställda resor.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy