Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Brist på testning av digitala läromedel

När forskaren Martin Hassler Hallstedt tagit fram sitt digitala mattespel, har han testat det med lärare och elever i många omgångar.
Läraren Karolina Ingvarsson tycker att hon blivit en bättre pedagog av att delta i testerna.
Men generellt saknas både bra testmetoder och testpersoner när bolag utvecklar digitala läromedel.

"Jag tyckte att det här mattespelet var jättekul", säger Joen Mikoczy Nilsson, en av eleverna som testar mattespelet som forskaren Martin Hassler Hallstedt utvecklar.Bild: Ingemar D Kristiansen
– Jag tycker inte det är kul med matte, säger Joen Mikoczy Nilsson, 6 år.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen