Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Så gör ljuden ”Little nightmares 2” rysligare

Snedstämda blockflöjter, knarrande golv och en läskig lärarinna som spelar piano. Ljuden är viktiga för att sätta stämningen i rysarspelet ”Litte nightmares 2”.
– Det ska kännas som en värld där man inte hör hemma säger ljuddesignern Tobias Lilja.

En obehaglig lärarinna gör livet surt för "Little nightmares 2":s påsbeklädda protagonist. Pressbild.Bild: Tarsier/Bandai Namco/TT
Ljud och musik är alltid viktiga i spel, men kanske är de lite extra viktiga i ett spel åt rysarhållet, som i nysläppta ”Little nightmares 2”. Barnets barfotasteg på betong kontrasterar mot monstrens hotfulla andning – allt för att skapa en känsla av utsatthet.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen