Annons

Annons

Melodifestivalen

SVT om tittarsuccén: Sensationellt

Statistiken talar sitt tydliga språk: När krogarna håller stängt och nattlivet är satt på paus återtar Melodifestivalen sin status som lägerelds-tv.

– Det finns ett behov av att samlas kring något som inte handlar om den kris vi alla upplever, säger Anton Glanzelius, programbeställare på SVT, till TT.

Årets final av Melodifestivalen lockade 3,6 miljoner tittare. Arkivbild.

Bild: Henrik Montgomery/TT

Annons

I lördags hölls finalen av årets coronaanpassade Melodifestival – utan publik i Annexet i Stockholm, men med desto fler tittare bänkade framför tv-skärmarna.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy