Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Digital majblommeförsäljning över förväntan

Årets majblommor har samlat in nära 36 miljoner kronor, då försäljningen flyttade ut på nätet. ”Ett vanligt år samlar barnen in nästan det dubbla men då är det med en insamlingsmodell som utvecklats över drygt hundra år”, säger Majblommans generalsekreterare Tove Lindahl Greve.

Årets digitala variant av majblomman har även tagits fram i en liten, begränsad fysisk upplaga till samlare. Pressbild.Bild: Majblomman
I fjol ställdes försäljningen av alla majblommor in med kort varsel på grund av pandemin och ersattes med en digital insamling. Resultatet – ett ras från 67 miljoner insamlade kronor 2019 till drygt 10,6 miljoner kronor 2020.

Premiuminnehåll

Det krävs ett premiumpaket för att se detta innehållet. Tillåt javascript på den här sidan för att köpa ett.

Gå till toppen