Annons

Annons

Annons

Annons

Livet med renovering

Lundaforskare studerar jakten på en drömbostad

”Bergs drömkåk”, ”Husdrömmar”, ”Hjälp vi har köpt en bondgård”. Renovering spelar huvudrollen i många tv-program. Det används också ofta som försäljningsargument i annonser från mäklare.

– Nybyggt och nyrenoverat är det nya folkhemmet, säger Jessica Enevold, som forskar om jakten på en drömbostad.

Text: 

Renovering är ett ord som ofta används i bostadsannonser.

Bild: TT

Annons

För två år sedan började Jessica Enevold titta närmare på mäklarannonser i Skåne eftersom hon ville se vem de riktade sig till och vilken syn på bostaden som förmedlades.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Till toppen av sidan