Annons

Annons

Sponsorsoro inför sommar-OS

OS i Tokyo

Ska företag som sponsrar OS undvika marknadsföring – allt för att inte få negativ publicitet? Den frågan ställer sig nu en rad japanska bolag.

OS-ringar i Tokyo.

Bild: Koji Sasahara/AP/TT

Annons

Totalt handlar det om svindlande tre miljarder dollar, nästan 25 miljarder svenska kronor som plöjts ned i sponsring inför spelen i Tokyo. De 47 tyngsta sponsorerna har dock börjat att sondera terrängen för hur man ska hantera den uppkomna situationen där majoriteten japaner vill se att spelen ställs in, skriver tidningen Financial Times.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy