Annons

Annons

Näringsliv

Mjölkjätten tar upp kampen mot Oatly – ”konkurrensen är knivskarp”

För ett år sedan lanserade Arla havredryck i Storbritannien och Danmark. Nu står bland annat Sverige på tur för mjölkjätten som vill ta upp kampen med marknadsledaren Oatly.

Annons

Arla var länge skeptiskt till alternativa mjölkprodukter. Men med en marknadstillväxt på mellan 19 och 25 procent, enligt analysföretaget Consumer Insights, säger mejerijätten att det nu är en viktig framtida marknad. Förra våren lanserade Arla sina första havredrycksprodukter på hemmamarknaden i Danmark samt på sin största marknad i Storbritannien under varumärket Jörd. Nu vill man rulla ut produkten i fler länder, under samma varumärke.  

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy