Annons

Annons

Åsikter

Insändare
Fast fashion och influencer marketing är en livsfarlig kombination

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Annons

I en så kallad klädeshaul på Youtube kan man se hur plagg efter- plagg läggs på hög medan en leende influencer redogör för dess passform, kvalitet och pris. Det tilläggs ofta att vissa plagg är helt annor-lunda än på hemsidan, men att det är något man får räkna med då de är så billiga. Kommentarerna under dessa videoklipp är fulla av önskemål om fler videor av samma sort och här uppstår det stora problemet: omedvetenheten om klädernas framställningssätt och miljöpåverkan.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy