Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Näringsliv

Ett år med Amazon: Så har det gått

Amazon stötte på en svår marknad i Sverige. E-handeln var utvecklad, priserna var pressade och leveranstiderna korta.

– Amazon fick inte de fördelar de haft i andra länder, säger Johan Davidsson, chefsekonom på Svensk handel.

Gulfem Toygar är Amazons Sverigechef, här fotad på det svenska kontoret i centrala Stockholm i september 2021. Arkivbild.

Annons

Det är nu ett år sedan Amazon öppnade upp sin svenska e-handel. Den globala handelsjätten dominerar i många länder – men i Sverige tycks intresset ha varit svalt.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs Sydsvenskan för 8 kr/vecka i 8 veckor – därefter tillsvidare 119 kr/månad. Ingen bindningstid.

Säg upp när du vill.

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy