Annons

Annons

Annons

Malmöfestivalen

Butiker och krogar svettas i skuggan av festivalen

Folkhavet till trots har många butiker och restauranger längs gågatan förlorat intäkter under Malmöfestivalen.

– Butikerna glöms bort, säger butikschefen Anna Barisic.

Text: 

Annons

Förra Malmöfestivalen lockade 1,4 miljoner besök, enligt arrangörernas uppskattning. Men trots att city även i år flödar av presumtiva kunder uppger många näringsidkare längs gågatan och Gustav Adolfs torg att de tappar kunder och förlorar intäkter under de åtta festivaldagarna.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan