Annons

Annons

Annons

Fotboll: Damlandslaget

”På tiden att vi får tjäna lite pengar”"

Det är inte bara företagen som börjar inse damfotbollens värde.

Spelarna använder numera sina egna kanaler för att stärka både varumärke och plånbok.

– Jag tycker faktiskt att vi ska kunna stå rakryggade och säga att vi är värda att få lite ”return on investment”, säger målvakten Hedvig Lindahl.

Text: 

Hedvig Lindahl, här under sommarens fotbolls-EM, är en av flera svenska landslagsspelare som använt sig av betalda samarbeten för att utöka kassan lite.

Annons

Damfotbollssupportrar är 1,7 gånger mer benägna att konsumera innehåll via sociala medier än vad herrfotbollsfans är, enligt en undersökning från Europeiska fotbollsförbundet (Uefa) där fler än 20 000 personer tillfrågats.

0 kren månad

Läs vidare med Digital!

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 129 kr/månad. Ingen bindningstid.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digital

  • Fri tillgång till alla nyheter på sydsvenskan.se och i vår nyhetsapp.
  • Stjärnklubben med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan