Annons

Annons

Annons

Kultur

Konst
En svävande kvinna visar vikten av performance

Produktionerna på Lilith Performance Studio har blivit allt mer likriktade, men Christine Antaya överraskas av två nya verk som rör sig bort från det bombastiska.

Text

Det här är en recension.Analys och värderingar är skribentens egna.

”Stjäla vatten” av Adèle Elle Zeiss.

Bild: Petter Pettersson

Annons

Jag har under en tid känt mig mätt på Lilith Performace Studio. Deras storskaliga produktioner har blivit allt mer likriktade och bombastiska, som ett konstens escape room där man fått lägga undan sin telefon och stiga ner i de häpnadsväckande rum de gång på gång skapat i den där anonyma industribyggnaden på Seved. Lilith har odlat ett eget signum där stämning, skala och excentricitet varit i fokus. Publiken har strömmat till, till synes obrydda om att verken har fått svälla och bubbla över, att grundsmaken gått förlorad. Efteråt går man och tar en öl, renad från världen av den drömlika upplevelsen.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan