”Malmödarlings” är en podd om en speciell stad och människorna som gör den speciell. Du kan lyssna i spelaren ovanför, eller där du lyssnar på dina poddar – exempelvis Spotify, Apple Podcasts eller Google Podcasts.
Annons
Det började trevande med ett Instagramkonto som listade hotell runtom i världen. Malmöbon Puia Shamsossadati insåg tidigt kraften i sociala medier-appen, men övergav snart hotellen för det var för tråkigt. Istället började han posta inlägg om sitt intresse för mode och design.
Annons
– Vissa dagar växte antal följare med 10 000 per dag. Jag blev väldigt engagerad och kunde lägga tio timmar om dagen på att leta inspiration och prata med andra bloggare och kändisar, säger Puia Shamsossadati.
Ett tag hade han ett par, tre miljoner följare på sitt Instagram-konto Thisisamans.world. I dag postar han inte så frekvent och har 1,6 miljoner följare, vilket ändå är ett av de största kontona i Sverige. Det var också genom det han fick kontakt med kändisar som började använda mobilskal från Golden Concept.
– Det var en dröm jag hade att bygga ett framgångsrikt varumärke, säger Puia Shamsossadati, som startade Golden Concept 2014.

Puia Shamsossadati är Malmöbo och grundare av Golden Concept som säljer exklusiva mobil- och klockskal.
Bild: Press/Golden Concept
Golden Concept har tagit fram flera exklusiva mobilskal till Iphone och skal till Iwatch. Förutom skräddarsydda produkter i guld och med diamanter, säljer företaget skal i titan med olika pläteringar som guld och rosguld och Iwatch-höljen med Swarowski-kristaller.
Puia Shamsossadati kom från Iran till Sverige med sin familj när han var 14 år. Efter ett par år i Staffanstorp började han gymnasiet i Malmö. Malmö är hemma, säger han, och även under studierna till industridesigner på Lunds universitet pendlade han fram och tillbaka. Direkt efter examen startade han sitt första företag, en designbyrå.
Annons
Annons
Därefter drev han e-handlaren Mobilgiganten som såldes till Dialect 2013. Året efter drog han igång Golden Concept vid sidan om jobbet på kvällar och helger. I dag drivs verksamheten från huvudkontoret i Malmö med tio anställda. I fjol var omsättningen i Sverige runt 80 miljoner kronor.
– Jag är inte den som vill stå i centrum, därav kanske jag inte har synts så mycket och man har inte läst så mycket om vad jag gör. Jag är lite av en ensamvarg, men har väldigt höga ambitioner. Det kommer nya drömmar och idéer hela tiden som jag försöker förverkliga, säger Puia Shamsossadati.
Hör Puia Shamsossadati berätta om hur det gick till när han började sälja guldmobilskal till världskändisar. Lyssna på det senaste avsnittet av Malmödarlings.