Annons

Annons

Annons

krönikaSpelliv

Niklas Sintorn
”Zelda” och ”Diablo” – krångliga spel som ändå blir folkspel

Komplexa system och invecklade kontroller – är spel idag för ”svåra” för gemene man att ta till sig? Vår spelkrönikör Niklas Sintorn har två exempel på när folk är villiga att verkligen lägga manken till, bara spelet är tillräckligt bra.

Det här är en krönika.Analys och värderingar är skribentens egna.

”The Legend of Zelda: Tears of the kingdom” och ”Diablo 4”, två nya spel som ”alla” spelar.

Bild: Activision Blizzard/Nintendo

Annons

Då och då släpps ett spel som får ”alla” att flockas kring konsoler och datorer. Som lockar tillbaka även dem som lämnade spelen tillsammans med barndomen. Då menar jag inte ”Pokémon go” eller ”Fortnite” som kommer från ingenstans och blir virala succéer över en natt.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan